Optimally arranged blocks with transverse incisions in the centre ribs and shoulders considerably improve grip on snow. The special arrangement of multifunctional sipes ensures a better grip in all directions when in contact with the road surface. The special profile design in the middle improves the lateral grip on snow. This results in exceptionally good traction, short braking distances and safe driving on snowy roads.
Optimized positioning of the longitudinal grooves and lateral grooves improves water displacement from the tread on wet roads. Additional carvings in the shoulder area ensure optimum contact with the ground, which improves contact on wet roads. This arrangement of lateral and circumferential grooves ensures balanced, safe performance on wet roads.
An improved tread structure with differently graded blocks whose length varies on both sides of the tread minimizes rolling noise. The resulting low noise level leads to a relaxing ride and less stress for the driver and other passengers.
Reifen mit hoher Haftung bei Nässe (A oder B) haben kürzere Bremswege auf nassen Strassen und sind deshalb bei Regen sicherer. Wie bei der Kraftstoffeffizienz werden die Klassifizierungen D und G nicht verwendet.
Reifen sind für bis zu 20 % des Kraftstoffverbrauchs verantwortlich. Wenn Sie also mehr Kilometer pro Tankfüllung zurücklegen möchten, wählen Sie Reifen mit einer hohen Kraftstoffeffizienz. So verringern Sie auch Ihren CO2-Ausstoss.
Die Geräuschemission der Reifen wirkt sich auf die Gesamtlautstärke des Fahrzeugs aus. Der Messwert gibt die Lautstärke des Vorbeifahrgeräusches an. Je mehr ausgefüllte Balken, desto lauter ist das Aussengeräusch des Reifens.